Czy warto dbać o starego klienta?

Od dawna już zauważyłam, że większość atrakcyjnych ofert operatorów tlekomunikacyjnych, dostawcó internetu czy banków jest skierowana w kierunku pozyskania nowych klientów. Tu akurat rywalizacja jest ostra i wystarczy jako nowy klient wyrazić zainteresowanie, aby doradcy od razu zaoferowali pełna ofertę w atrakcyjnej (przynajmniej na początku) cenie. Dbałości o tych, którzy już są klientami jakoś nie widać.
Ostatnio ostro tnę koszty w każdej dziedzinie i zabrałam się także za porządkowanie swojej umowy z UPC. Mam od nich internet i telewizję. Stwierdziłam, że płacę za dużo i muszę ograniczyć usługi, żeby płacić mniej. Weszłam na stronę UPC chcąc sprawdzić co mogłabym dostać, ale okazało się, że nie jest to takie proste. Wszystkie oferty są opatrzone gwiazdką i umieszczonm gdzieś na dole strony odnośnikeim, że dotyczy to nowych klientów.  Teoretycznie mogłabym zrezygnować  z usług, a po ofertę mógłby wystąpić mój syn, ale pojawił się problem. Wprawdzie usługi są na mnie jako osobę fizyczną, ale opłatę za internet wliczam sobie do kosztów prowadzonej DG, więc faktura musi być na mnie. Przeglądając to wszystko zaczęłiśmy więc rozważać kwestię rozbicia usług tzn. internet pozostałby w UPC, natomiast telewizję wzięłibyśmy z Cyfry+, korzystajac oczywiscie z oferty dla nowych klientów.
Zadzwiniłam do UPC i gdy w BOK-u usłyszano, że chcę rezygnować z części usług – od razu przełączono mnie do działu utrzymania. Na początek usłyszałam tam, że UPC może mi zaoferować umowę na kwotę niższą o 30zł, na 2 lata. Trochę wyższy będzie internet, tracę część programów z obecnego pakietu. Poprosiłam o czas do namysłu i umówiłam się na telefon na nastepny dzień. A następnego dnia, już uzbrojona w szczegóły oferty Cyfry+, zaczęłam się już bardziej dopytywać o terminy i formę wypowiedzenia telewizji, gdyż w sumie oferta Cyfry+ wydawała mi się to atrakcyjniejsza – mogłam mieć więcej za niższą sumę. Wóczas okazało się, że jednak wyjątkowo mogę skorzystać ze specjalnej oferty, która wprawdzie juz wygasła, ale w drodze wyjątku….  Rachunek nizszy o 35zł, wyższy internet i znacznie rozszerzony pakiet programów telewizyjnych – nie tylko te, które mam obecnie, ale gratis całe HBO (bez terminu i bez zobowiązań). Jak widać – jednak można. Umowa na rok.
Może to jest sposób na otrzymanie ciekawej oferty, nawet jeśli się nie jest nowym klientem? Wystarczy zgłosić chęć odejścia…

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d