Kontekst też ma znaczenie
Nie wiem czy to reguła, ale zauważyłam osatnio jakiś zastój na rynku reklamowym. Wakacje? Sezon urlopowy w pełni, na czasie są więc praktycznie tylko ofery związane z szeroko rozumianą branżą turystyczną. Ja sama też mam zamiar ruszyć z własną kampanią reklamą dopiero po wakacjach, a do tego czasu muszę przygotować pełną ofertę. Szczerze mówiąc – miałam nadzieję, że o tej porze roku będę bardziej zaawansowana. Za to jednak zdobyłam nowe doświadczenia, co też nie jest bez znaczenia.
Sporo ostatnio myślałam o promocji i reklamie. I życie podpowiedzialo mi , że kontekst też ma znaczenie. Ważne jest nie tylko to co i jak reklamujemy, ale także – gdzie. Będąc na spacerze na gdańskim Starym Mieście, patrząc na tłumy turystów na Długim Pobrzeżu zastanawiałam się nad tym, co widać na przeciwległym brzegu Motławy. Niestety, ale widok Wyspy Spichrzów nie jest najlepszą wizytówką Gdańska:
Wyspa Spichrzów
Najbardziej jednak zdziwiła mnie umieszczona tam reklama Pracowni Konserwacji Zabytków.
W kontekście tych ruin – jakoś mało przekonująca wydaje mi się reklama konserwacji zabytków.