Elektroniczne rozliczenie zamiast faktury

Abonentką UPC jestem już od wielu lat. Ze średnim zadowoleniem, choć ogólnie jestem zadowolona z oferty, za to poziom obsługi klienta uważam za mało satysfakcjonujący i to z tendencją zniżkową – moim zdaniem jest coraz gorzej.
Kilka dni temu, jak co miesiąc dostałam maila od UPC. W tytule jak zwykle – powiadomienie o wystawieniu elektronicznej faktury. Za to w treści już mowa jest nie o elektronicznej fakturze, a elektronicznym rozliczeniu. I rzeczywiście – poza zalogowaniu się okazało się, że faktury nie ma, za to jest rozliczenie: jaka należność, jaki stan konta i bilans. Mnie akurat mało to satysfakcjonuje – koszt internetu wliczam w koszty DG, więc potrzebuję faktury VAT.  Wypełniłam więc formularz kontaktowy UPC i zapytałam, w jaki sposób mogę otrzymać fakturę, a nie rozliczenie. Muszę przyznać, że odpowiedź dostałam już następnego dnia – z reguły trwało to zdecydowanie dłużej.

 

Szanowna Pani,
informuję, że nasza firma nie ma obowiązku wystawiania faktur za usługi telekomunikacyjne dla innych podmiotów niż podmioty gospodarcze.
Potwierdzam, że przekazałam Pana sprawę do Działu Billingu.
Od następnego okresu rozliczeniowego będą dla Pani wystawiane faktury zamiast rozliczeń.
Życzę zadowolenia z usług UPC.

(…)

Fajnie, rzeczywiście kliencie indywidualni nie muszą dostawać domyślnie faktury, standardowo jest to paragon, czy, w przypadku UPC – rozliczenie. Na żądanie klienta sprzedawca ma jednak obowiązek wystawić fakturę i to również dla klienta indywidualnego. Zaparłam, nie widząc powodu, dla którego miałabym zrezygnować z faktury w tym miesiącu. Kontynuowałam korespondencję, podpierając się ustawą o VAT i poprosiłam o wystawienie faktury VAT do rozliczenia nr…  Przy okazji zapytałam też retorycznie – dlaczego zmiany nie zostały zapowiedziane wcześniej. Tu w odpowiedzi dowiedziałam się, że przecież w mailu była informacja o tym, że mogę pobrać elektroniczne rozliczenie. Może szkoda tylko, że nie zmieniono tematu maila – tam nadal jest mowa o fakturze.
W każdym razie – na dzień dzisiejszy czekam na fakturę za m-c kwiecień, wysłaną w formie papierowej, drogą pocztową. Zaoszczędzę więc na druku – choć raz. Niestety, UPC ma dziwny zwyczaj – dla tych klientów indywidualnych, którzy korzystają z internetu – automatycznie przestają przychodzić faktury papierowe, całość (w tym druk do zapłaty) jest tylko w formie elektronicznej. Z pewnością dla firmy tak jest łatwiej i przede wszystkim – taniej, ale moim zdaniem jest to przerzucanie kosztów na klienta. Inna sprawa, że komputer podłączony do internetu wcale nie jest tożsamy z posiadaniem drukarki – nie wiem, na jakiej podstawie więc UPC przyjmuje takie założenie?

A przy okazji – potestowałam trochę Moje UPC – nowy portal dla klientów. To już jednak temat na osobną notkę – uwag mam całkiem sporo.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d